Plany pracy
Praca wychowawcza, opiekuńcza i dydaktyczna w Przedszkolu Miejskim Nr 220 jest planowana i realizowana według:
Planu Pracy Przedszkola na rok szkolny 2022/2023 opracowanego na podstawie wyników i wniosków z analizy pracy wychowawczej, opiekuńczej i dydaktycznej w poprzedzającym roku szkolnym 2021/2022.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2021/2022:
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z dzieckiem z doświadczeniem migracyjnym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- Prowadzenie z rodzicami spotkań w formie warsztatowej dotyczących rozwoju psychofizycznego dzieci z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych oraz zagrożeń wynikających z niekontrolowanego i nadmiernego korzystania z technologii cyfrowej.
Problematyka wynikająca z Planu Rozwoju Przedszkola na rok 2022/2023:
- Kształtowanie postaw proekologicznych i zdrowotnych wśród dzieci w różnorodnych aspektach życia przedszkolnego.
- Kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno. Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
- Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zadań edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Działanie na rzecz szerszego udostępniania kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, min. przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno- komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
- Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 01-03-2023 - Edycja treści
- 28-11-2019 - Edycja treści
- 25-01-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 487