Plany pracy
Praca wychowawcza, opiekuńcza i dydaktyczna w Przedszkolu Miejskim Nr 220 jest planowana i realizowana według:
Planu Pracy Przedszkola na rok szkolny 2024/2025 opracowanego na podstawie wyników i wniosków z analizy pracy wychowawczej, opiekuńczej i dydaktycznej w poprzedzającym roku szkolnym 2023/2024.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2023/2024:
- Wspieranie rodziców dzieci z deficytami rozwojowymi- orzeczenie o potrzeb kształcenia specjalnego oraz objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną terenie przedszkola w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Włączanie rodziców
dzieci w działania na rzecz dziecka zgodnie z zaleceniami zespołu ds. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Terminowe wywiązywanie się z zaplanowanych hospitacji. Prowadzenie zajęć ogólnorozwojowych z wykorzystaniem materiału rozwojowego Montessori oraz
pomocy dydaktycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. - Przygotowanie dla rodziców spotkań w formie warsztatowej dotyczących pracy
z dzieckiem wg koncepcji pedagogicznej M. Montessori oraz rozwoju
psychofizycznego dzieci w wieku 3-6 lat ze szczególnym zwróceniem uwagi na
rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Problematyka wynikająca z Planu Rozwoju Przedszkola na rok 2024/2025:
Kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej wśród dzieci w różnorodnych aspektach życia przedszkolnego poprzez:
- Kształtowanie właściwych nawyków prozdrowotnych w przedszkolu i we własnym życiu
- Rozwijanie sprawności ruchowej i fizycznej wychowanków z zastosowaniem metod aktywizujących
- Wprowadzanie do przestrzegania zasad zdrowego stylu życia, prawidłowych nawyków żywieniowych oraz bezpieczeństwa na co dzień
- Zdobywanie wiedzy oraz umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci, w tym empatii i wrażliwości na potrzeby innych
- Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie opartej na przestrzeganiu norm i zasad społecznych
- Rozwijanie umiejętności panowania nad emocjami i radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- Kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
- Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie
u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym. - Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz
z instytucjami regionalnymi.
Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 30-03-2025 - Edycja treści
- 01-03-2023 - Edycja treści
- 28-11-2019 - Edycja treści
- 25-01-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 500